ΜΠΑΛΕΤΟ

«Η λίμνη των κύκνων»: Η επιτυχία επαναλαμβάνεται

Ο Κωνσταντίνος Ρήγος χορογραφεί το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, σε μία εξαιρετική παράσταση.

asist team
Asist Team /
«Η λίμνη των κύκνων»: Η επιτυχία επαναλαμβάνεται

Η περσινή τεράστια επιτυχία της εκπληκτικής παράστασης που παρουσίασε πέρσι για πρώτη φορά ,ο Κωνσταντίνος Ρήγος με το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ήταν σχεδόν απαιτητικό να παρουσιαστεί ξανά.

Εκδηλώσεις από τα «Ελληνικά Γράμματα»
Εκδηλώσεις από τα «Ελληνικά Γράμματα»

Η «Λίμνη των κύκνων»– από το Μπαλέτο της ΕΛΣ σε χορογραφία Κωνσταντίνου Ρήγου– επιστρέφει για έξι παραστάσεις 22, 24, 26, 27, 29, 31 Δεκεμβρίου στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Είναι που το κλασικό αριστούργημα του Τσαϊκόφσκι που συγκινεί το κοινό και την ίδια στιγμή προκαλεί τους χορευτές αφού οι δεξιοτεχνικές ικανότητες και ο λυρισμός που απαιτούνται για την ολοκληρωμένη ερμηνεία του έργου υπερβαίνουν σχεδόν τα ανθρώπινα όρια.

 

 

Αυτό το μουσικό έργο των μεγάλων ερμηνευτικών απαιτήσεων παρουσιάζεται με τον καλύτερο τρόπο από το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής σε μία παραγωγή που αντιπαραθέτει εκτενή κομμάτια της πρωτότυπης χορογραφίας του μπαλέτου των Πετιπά / Ιβάνοφ με μια νέα χορογραφική ματιά, επιχειρώντας να θέσει ερωτήματα, αλλά και να αναζητήσει απαντήσεις για το πώς μπορούν να «ξαναδιαβαστούν» σήμερα τα μεγάλα έργα ρεπερτορίου του κλασικού χορού.

Ο διευθυντής του Μπαλέτου της ΕΛΣ, Κωνσταντίνος Ρήγος, επιχειρεί μια μεταμοντέρνα ανάγνωση και μετατρέπει το κλασικό μπαλέτο σε κάτι που θα μπορούσαμε να αποκαλέσουμε μετα-κλασικό, αφού συνδιαλέγεται και επαναπλαισιώνει το πρωτότυπο, δημιουργώντας ένα νέο έργο.

 

 

«Στη «Λίμνη των κύκνων» παρουσιάζω μια εκδοχή που φλερτάρει με τη γοητεία του κλασικού χορού με έναν σύγχρονο τρόπο νεοκλασικού ενδιαφέροντος. Μια εκδοχή προσαρμοσμένη στην τεχνική που διαθέτει το Μπαλέτο της ΕΛΣ. Πιστεύω ότι όλες οι κλασικές χορογραφίες με την ανάλογη ερμηνεία μπορούν να μοιάζουν σύγχρονες. Έχω κρατήσει κάποια κομμάτια της κλασικής χορογραφίας των Ιβάνοφ και Πετιπά σχεδόν αυτούσια, μιας και τόσα χρόνια μετά τη δημιουργία τους μου φαίνονται σχεδόν σημερινά. Ο κλασικός χορός χρειάζεται υψηλή τεχνική και εκφραστικότητα. Παράλληλα, αν ξεπεράσεις το κομμάτι της παντομίμας που υπάρχει στα έργα αυτά, το κλασικό μπαλέτο έχει εξελιχθεί ως τεχνική και τέχνη. Οι ήρωες κρατάνε τα χαρακτηριστικά της κλασικής εκδοχής, μόνον που οι ρόλοι παρουσιάζονται ως προβολές του ίδιου του πρίγκιπα. Βλέπω τους ρόλους του λευκού και του μαύρου κύκνου ως τις δύο πλευρές του ίδιου προσώπου. Την αθωότητα και την ανάγκη για αυτοκαταστροφή που κρύβει μέσα του κάθε άνθρωπος. Την ανθρώπινη ύπαρξη την έλκει το καλό και το κακό. Αυτό το βρίσκω ιδιοφυές σε αυτό το έργο και είναι ένα από τα στοιχεία που θέλω να αναδείξω. Το πώς, δηλαδή, παρουσιάζονται οι δύο εκδοχές της ανθρώπινης ύπαρξης, η καλή και η κακή», σημειώνει ο Κωνσταντίνος Ρήγος.

Την Ορχήστρα της ΕΛΣ θα διευθύνει ο βραβευμένος Έλληνας μαέστρος Δημήτρης Μποτίνης.

Από τον Σταύρο Θεοφάνους

IN FOCUS

Μαρινέλλα: «ΕΛΠΙΔΑ» από έναν «ΜΥΘΟ»

Μαρινέλλα: «ΕΛΠΙΔΑ» από έναν «ΜΥΘΟ»

Μαριάννα Νομικού 27/01/2020
Ένα reality show επιβίωσης μας πηγαίνει στη δεκαετία του 1980

Ένα reality show επιβίωσης μας πηγαίνει στη δεκαετία του 1980

Σταύρος Θεοφάνους 27/01/2020
Παρουσίαση της avant-garde, πειραματικής Ιαπωνικής ταινίας Tetsuo

Παρουσίαση της avant-garde, πειραματικής Ιαπωνικής ταινίας Tetsuo

Σταύρος Θεοφάνους 27/01/2020

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τζένιφερ Άνιστον-Μπραντ Πιτ: δύο γάμοι, δύο διαζύγια, μία επανένωση

Τζένιφερ Άνιστον-Μπραντ Πιτ: δύο γάμοι, δύο διαζύγια, μία επανένωση

Αλεξία Ζάβρα 28/01/2020
Καρπενήσι: Εκεί που αναπνέει η ψυχή

Καρπενήσι: Εκεί που αναπνέει η ψυχή

Τζένη Χαρτά 23/01/2020
Εβελίνα Παπούλια: Η Κλυταιμνήστρα, η συνεργασία της με το Γιάννη Κακλέα και η μητρότητα

Εβελίνα Παπούλια: «Θαυμάζω την κόρη μου επειδή με έκανε μαμά»

Γιώργος Βλαχογιάννης 25/01/2020
NEWSLETTER Καθημερινά όλα τα νέα στο inbox σου!